✿ Faten Johary ✿ ஐ Faten Johary ஐ: Letak scroll box dekat bloglist

Thursday, November 8

Letak scroll box dekat bloglist

Assalamualaikum ❤

Baru tadi (8/11 - 11:50 am) aku baru jew buat benda alah ni sebab aku punya blog list dah macam daerah rantau panjang . Bila scroll down macam sampai tahun depan tak habis pulak . So, macam biasa aku kan bagi tutor yang simple-simple jew k . Malas nak bagi tutor yang serabut merabut rambut ni .

Mula-mula korang pergi ler cari tajuk bloglist korang tu . Pastu macam biasa korang pergi Dashboard - Design - Edit HTML - Tick Expard Widget Templates - ctrl + F . Cari tajuk bloglist korang tu . Dah jumpa ? Korang cari kod ni .

<div class=’widget-content’>

 Dia menetap tak jauh pun dari tajuk bloglist korang tu . Contoh ..



Gantikan kod yang korang cari tadi dengan kod ni .

<div class='widget-content' style='overflow:auto; width:220px; height:400px;'>

Preview and save ! Kan aku dah cakap . Simplekan ? okbai !

Thank you for reading this entry !

4 comments:

  1. dah lame aku nk blajar buat scroll tunjuk ajar ku sifu~

    ReplyDelete
  2. ok sekarang ni blog ko dah makin kemas hehe nanti ko tambah divider kt tei lak hehe

    ReplyDelete

 
Copyright © 2011-2013. All Right Reserved by