✿ Faten Johary ✿ ஐ Faten Johary ஐ: Siapa Lyana Evan's dengan Ayuni ?

Wednesday, November 28

Siapa Lyana Evan's dengan Ayuni ?

Assalamualaikum ❤

Twitter adalah laman sosial untuk kita merapatkan silaturahim antara satu sama lain. Dan memang betul pun apa aku cakap ni, right? Tak kisah la orang tu kita kenal ke tak. Tapi ada jugak orang jadikan twitter or apa-apa laman sosial macam facebook ke myspace yang dah tak wujud ni dah ke sebagai tempat meraih populariti murahan. Kekadang orang macam ni boleh mengakibatkan berlaku macam-macam perbalahan, fitnah, gaduh memanjang, benci dan menyampah antara satu sama lain. Perhh ayat nak tiru kamus dewan je kan. Dah macam tengah buat karangan spm je. Panjang jugak ayat pendahuluan ni kan ekekeke.

------------------------------------------------------------------

Berbalik pada cerita pasal dorang ni dua-dua perangai sama je suka buat kecoh dekat twitter. Si ayuni dari planet matoki ni menjadi top trending dekat twitter dalam minggu lepas . Yang ayuni tu kes terlalu obses dengan korean sampai sanggup tak mengaku dia tu rakyat Malaysia . Dan aku tak pasti mana satu ayat dia cakap tak mengaku warganegara Malaysia tu. Mungkin berbunyi " AKU MALU JADI MALAYSIAN. ITU JE AKU BOLEH CAKAP " kot. Jam jugak la dekat timeline aku tu asyik nama dia je yang timbul tapi alhamdulillah sekarang aku rasa dorang dah stop cakap pasal ayuni kot tu nama dia dah tak timbul-timbul dah.



Dorang berdua ni sama je bermulut longkang dan menjadikan kami yang kaum hawa ni terasa terhina dengan apa yang dorang ni cakap dekat twitter. Tak menunjukkan langsung sifat-sifat murni perempuan yang lemah gemalai, berhati-hati bila bercakap dan etc.



Aku tak tahu apa masalah Lyana ni suka cakap ayat-ayat berbaur lucah macam takde maruah je aku tengok. Pastu berdoa supaya ayah dia cepat mati. Aku tak pasti la si Lyana tu wujud or menyamar ke. Or dia tu gila ke tak pasti la. Apa yang dia merepek merapu meraban dekat twitter macam dah tahap koma nak jadi mental je. Bila kita nasihat and membebel dekat dia, ada ke patut dia balas perkataan babi? Ohh kesian kau kan babi. Orang lain punya salah kau pulak yang terbabit. Marah sikit babi, babi itu la babi ini la. Aku tak tahu la kenapa dengan babi tu korang nak banding-bandingkan. Kalau nak lagi hodoh tuduh la zombie ke kan. Zombie tak femes kot tu dia tak menjadi sebutan hakhakhak! 

Apa kata kita guna teknik Nabi tidak tegur kesalahan tetapi menerangkan. Bagi aku manusia macam dorang ni memang suka mengacau bilaukan keadaan yang sedia maklum aman menjadi ribut.

Aku mintak maaflah kalau aku terkasar bahasa ke atau mengguris hati sesiapa. Sesungguhnya yang baik dan indah datangnya daripada Allah dan yang buruk dan jelek itu datangnya daripada kelemahan kita sendiri. Ya Allah! Jadikanlah setiap perkataan yang kutulis membawa pahala kepadaku dan kepada sesiapa juga yang membacanya. Ampunilah aku andai aku tersilap dan tersalah. Amin!

Thank you for reading this entry !

6 comments:

  1. mcm2 kan org zaman skrang .. dunia akhir zaman ..

    ReplyDelete
  2. @yaya ade haa taw tape. mengedik jew lebih at twitter

    ReplyDelete
  3. haha x paham dgn org gila perhatian ni haha :D mesti sepupu johary pain ni ekeke

    ReplyDelete
  4. hahaha...org zaman sekarang ni.. haih...

    ReplyDelete

 
Copyright © 2011-2013. All Right Reserved by